Wednesday, May 6, 2009

Pengumuman Persidangan

Sukacita saya sebagai speaker mengistiharkan bahawa satu persidangan khas exco-exco Perak yang sebenonya akan diadakan pada 9 Mei 2009(Sabtu) jam 9.00 malam. Persidangan akan diadakan di Kota Damansara yang mana bilik persidangan akan ditentukan kemudian oleh YB Matku. Semua YB YB adalah dijemput tak kira berada di Kuala Lumpur atau Luar Kuala Lumpur.

YB dari Teluk Kepayang adalah diwajibkan hadir kerana tuan telah gagal untuk hadir di persidangan-persidangan terdahulu tanpa alasan yang kukuh. Sebarang usul pindaan boleh dikemukakan kepada pejabat speaker sebelum jam 5 petang 8 Mei 2009.

p.s Deme Pokok Demokrasi , kita Demokrasi Cakcibor

37 comments:

rozal said...

setakat jam 2.56 petang kehadiran yang confirm : YB Pusing, YB Kg Gajah, YB Sitiawan, YB Parit Buntar, YB Ara Payung.

Anonymous said...

macam takde tempat lain la pulak...tak kembang otak aku nak bersidang tempat yg sama jer...dah la tu...yb tempatan secara terhormat sampai lewat je manjang..itu pun sat sat bini tipon....tanya pampers dgn susu anak dah beli ke blom...

Anonymous said...

YB sitiawan ni pun satu hal gak...kemuka la usul tempat lain...tempat lain pun banyak pokok jugak yop...berapa bnyk kali aku sesat time keluar highway..manjang sampai ke kg. melayu sg buloh..dah la tu sidang start lambat...sampai rumah je bini tarik muka 12x15 kaki.

Anonymous said...

YB sitiawan kena main peranan kali ni...takde aku bwk usul ni pi mahkamah kang...YB ni dah kena beli...

Anonymous said...

YB sitiawan...aku usul kita bersidang kat kl la...saturday night fever YB...macam tak biasa...sambil bersidang sambil menyelam... tak gitu YB???

kole said...

oii yb anony.. kau wakil bahagian mana?kau pun jarang datang kan?
nyu tak cukup ahli majlis lagi tu.sikit sangat yg confirm

Cik Jatt said...

akak pun nak wat usul undi x caye ni... apsal YB sume lelaki jeee... YB pompuan x laku ker...

xleh jadi ni... patutla keputusan asyik "berat sebelah"... apsal nk bsidang malam2... bsidang siang2 x bole ker.. mata terang, hati terang... xdela muncung bini panjang ... smpai umah bulan x kuar lagi...

Pwakilan Puteri tlg sokong usul...

kole said...

anony tuan speaker ada hak nak adakan sidang kat mana pun.kalau tak setuju try le gugurkan tuan speaker.ada berani???

rozal said...

yb anony(exco lantikan khas)... tolong baca notis panggilan dewan yang dikemuka dengan teliti... persidangan akan diadakan di kota damansara... bukan di bawah pokok jelutong.

rozal said...

YB Jatt... persidangan yg akan diadakan adalah sidang protem, senator dan lantikan khas turut dijemput sekiranya berkesempatan.

Usul YB Jatt akan dibentang oleh YB Pusing untuk ketetapan sidang agong.

Anonymous said...

woiit kole si YB batu gajah...tuan speaker punya rahsia aku dah pegang...ko bukan kalah bertanding ke itu hari???tapi kalau bersidang kat ipoh pun aku agree jerr...tak gitu YB batu gajah???

rozal said...

YB Kanan dari ara payung yg kini memegang port folio yb selangor di templer(EE)adalah diwajibkan hadir, tuan diminta membentang kertas dewan yg tertunggak sejak persidangan terdahulu.

rozal said...

YB kg gajah, tuan diminta untuk memastikan perwakilan-perwakilan dari Pokok Jelutong untuk hadir. Undi-undi dr kawasan pokok jelutong diperlukan utk kelulusan usul khas.

rozal said...

pengerusi kelab penyokong barisan cakcibor iaitu YB Grik sila response ke atas notis yang dikeluarkan.

YB Grik said...

Sbg YB yang setia kpd undang2 tubuh negeri Perak..Tempat bersidang tak kisah, asal tak de topi merah yang halau ahli exco dan semua YB kalau setakat minum secawan teh tarik tapi bersidang sampai pagi

Notis ni sah ke tak? Speaker dah sign ke?

Anonymous said...

YB grik pulak tiba tiba muncul..Tuan Speaker..nampak gayanye aku tak dpt menghadirkan diri ke persidangan tu nanti..terpaksa melawat kawasan la pulak..(alasan jer ni sbg tanda protes)...

yb batu gajah said...

yb anony kau tak dpt datang ke atau dah digantung dek tuan speaker?

rozal said...

yb ara payung(Matku) sila confirmkan bilik persidangan plus peta kepada yg tak berapa mahir kawasan yb tue...

kpd yb yb lain tolong racun yb lain supaya korum persidangan lagi ramai. setakat hari ini baru 6 ahli persidangan saje.

Anonymous said...

comfirm yb yb lain dah kena beli dgn aku...aku nak buat kjaan baru...tak sah bersidang kalau tak cukup korum..kalau tong tong pun takde balance ..tak untung...YB batu gajah ni pun boleh beli ni...

Anonymous said...

aku istiharkan (betul ke tak ejaan ni)aku dah tukar jadi bebas..nama pun YB anony...tak mewakili mana2...sepatutnya aku la jadi speaker..tak gitu YB ee (YB kjaan langit)

rozal said...

geng YB YB bujang kat puncak jalil apa cerita. takkan takde usul yg boleh dibangkitkan semasa persidangan nanti. nak bawak usul kena bentang sendiri... kome kena datang le

kole said...

nyu sesetengah YB ni kena contact personally baru depa datang kot.kena ada jemputan khas

Anonymous said...

woittt YB bemban(kole)...aku dah ajak depa dah..dah cal...diorg suruh aku set lokasi baru...

rozal said...

YB YB dari bercham, kalo kome ada kat kolompo boleh singgah hadir di persidangan

kole said...

camni boleh jadi ada 2 persidangan ke?tapi dua2 aku tak hadir.aku ikut Yb arapayong

kole said...

camni boleh jadi ada 2 persidangan ke?tapi dua2 aku tak hadir.aku ikut Yb arapayong

rozal said...

setelah mendapat pengesahan dari YB Ara Payung, persidangan akan diadakan di restoran Ghulam Mee pada jam 9 malam.... selepas keluar tol kota damansara jalan terus tanpa masuk mana-mana simpang. selepas trafik light kedua YB TB perlu alert sebelah kiri.

bagi YB YB yg confius atau masuk dari jalan lain boleh call YB KU

saya akan memberi maklumat tetkini melalui SMS selepas petang ini.

Sekian, hidup demokrasi cakcibor

Anonymous said...

aku dah cakap dah...yb bemban ni boleh beli..hujung minggu dia mana ada kat kl...pun melawat kawasan gak...

Cik Jatt said...

untuk semua YB slamat bsidang...

usulkan la pjumpaan xbainun 8690...

Cik Jatt said...

untuk semua YB slamat bsidang...

usulkan la pjumpaan xbainun 8690...

PA DS Nizar said...

Salam semua yeop !!

Apa agenda kome semue? Maaf x dpt join sbb ada meeting khas membentangkan strategi perang saraf di Parlimen Tapah & DUN Air Kuning.

Sorry Nyu x sempat reply SMS.

Anonymous said...

aku stop bagi komen...tak berani aku campur...PA DS nizar pun dah campur tangan...tahniah menang kes...sampaikan salam pada DS.

puyuh said...

test

puyuh said...

test

rozal said...

sorry kepada yb yb sebab kertas dewan tak sempat diedar sebagai tujuan pengesahan. wlbgmana pun saya mengucapkan terima kasih kepada yb yb yang telah hadir. terutama yang yb shahrol yg memaksakan diri untuk hadir walaupun telah berada di dalam selimut.

usul-usul yang dibincangkan nampaknya amat bermakna untuk ekonomi perak. tq yb amirol.

rozal said...

sebagai speaker saya menetapkan agar persidangan seterusnya akan dituan rumahkan oleh YB Bagan Datoh.

Anonymous said...

errr...errr..takde story lain ke...???