Thursday, March 26, 2009

Your Favourite Menu???


Gambar di atas sebenarnya tak ada la berkenaan sangat dengan isu dan topik yang hendak kita bincang dan ulas. Hanya untuk sahabat-sahabat semua mengenangkan kembali menu-menu yang telah membesarkan kita zaman sekolah dulu. Pada teman tak semua menu-menu yang kita makan dulu tak sedap. Favourite menu teman dulu adalah sayur kacang panjang yang direbus tapi kuah dia ada rasa-rasa belacan sikit. Teman tak tau le apa resepinya mungkin sahabat-sahabat wanita boleh bagi komen.

Seperkara lagi yang teman ingat, kita dulu pernah satu masa diserang dengan ketagihan sos cili. .....Ha ha ha ha...... so setiap kali waktu makan masing-masing akan membawa sebotol sos cili seorang untuk dimakan dengan nasik. Masing-masing dengan favourite brand masing-masing(sos cili cap Kampong Koh pun ade) ha ha ha ha ha......

Jadi teman buka tajuk ini untuk kita kongsikan bersama apa jua komen sahabat-sahabat mengenai menu zaman sekolah dulu.

p/s Teman paling dengki sekali dengan pemain-pemain bola sekolah waktu tue, sebab waktu sarapan deme dapat makan Quicker Oth lepeh tue kedekut...

26 comments:

Anonymous said...

nyu: woiit kwn2. jaga2 pisang tu..karang kene rembat dgn ee karang..
ee: nyu..bak skett daging sekerap ko...

gambar ni ambik hari selasa mlm..
menu: daging sekerap kicap, kari kacang panjang,ikan masin,limau masam..(man bolat dpt makan telo goreng..ada penyakit katanya...diluluskan oleh akak KW)

rozal said...

kah kah kah kah... lawak le engko.. akak KW???

Anonymous said...

ni lunch hr jumaat ni rasernyer.

oh KW kukenang dikau dlm doaku!

Anonymous said...

aku ingat lagi masa tu..ada tahu sumbat...

Anonymous said...

Tu la Nyu,aku ajak main bola tak mau asyik main hoki dgn volleyball je,stamina banyak tak diperlukan..cer main bola mesti ada subsidi Quaker Oat..pastu siap dapat duit subsidi lagi habuan pegi training..he.he.he (perangat member)

Anonymous said...

Betul kata Shuk tu,gambo tu hari Jumaat le pasal berpakaian melayu dgn sampin yg macho tu..mana pulak hari selasa malam..aku ingat anony tu baru bangun tido la,hari terang benderang dia kata malam.sapa2 ada simpan lagi kain sampin Bainun?aku ada lagi kat rumah mak aku.

Anonymous said...

nyu akau rasa aku ada satu gambo kekawan ngan botol sos.nanti aku postkan.

Anonymous said...

Kole,aku ader gambo dgn akak dewan makan..

Anonymous said...

ye la ...siang ropenyer..tak perasan lak aku..
kalau siang aku dah boleh imagine mcm mana laju NYU lari dari kelas nak ke dewan makan...tu dah tentu potong q junior tu..kalau tak takkan dpt dok kat meja tepi pintu tu kooottt? (mamat hairudin geng hantu toiingg tu toksah cakap laa..)
aku baru cal kak KW tadi...dia ok..kirim salam kat semua, terutama kat shuk katanya..aku tanya akak ada mana? TENGAH TAPAU SANTAN KELAPA NI...jwb beliau...

Anonymous said...

woiit..aku baru perasan..abg warip pu n ada kat sebelah ee. aku takleh komen bntk la psl mamat ni..TIBA2 AKU NGANTUK NI...

Anonymous said...

KAIN SAMPIN BAINUN MAK AKU BUAT SARUNG BANTAL AKU MASA DOK RUMAH BUJANG..TIE PLK..BPK AKU BUAT IKAT GETAH PAIP KAT KPG..PAIP BOCOR KATANYE..

Anonymous said...

aku paling tak suka daging hari jumaat ni, tapi aku suka menu pada malamnya. korang mesti ingat yang kita makan ayam goreng pada hari jumaat malam ...punya le sedap. sampai la ni aku masih tak jumpa sesapa yang goreng ayam sesedap tu. BEtui...aku rasa cukup lain pada ayam goreng malam hari jumaat ni. tambah pulak dengan SOS...

Anonymous said...

Mat ku,malamnye bukan makan nasi tomato ke?Tapi aku tak leh lupa bangun makan sahur ler..pukul 4 pagi dah kena bangun.tak best..tak best..

Anonymous said...

Sat lagi jom makan pisang kat masjid..

Cik Jatt said...

ckp pasal makan ari jumaat - lunch. mmgla bebudak pompuan baik ati .. kene kasik bebudak laki makan dulu.. sbb nak pi sbyang jumaat... tapi jgn tak tau.... klu pompuan2 makn lambat.. siap bole tapau buah balik dorm... (tp yg tu kene pesan awal2 masa bfast kat abg2 dewan makan tu... he he)

Anonymous said...

daa sekarang aku dah boleh agak sapa anony ni..hehe biarlah rahsia. thanx for KW's issue.x kisah anony 1 or 2 or 3 yg penting tetap si 'anu'..maaf yer.
syukur sbb sempat merasa daging kicap paling rubbery waktu kat bainun dolu..'diluah mati pak dikunyah rahang terkopak' slurppp

Anonymous said...

shuk aku dah agak kau mesti bleh teka sapa anony. tu.geng kita gak sebab cerita dia hanya org tertentu je tahu.lauk favour.aku ikan jaket.

Anonymous said...

SHUKK....biar pecah kepala...jgn pecah mulut....aku dah agak dah bila aku highlight issue ni..ko mesti tau aku sape...silappp...comment aku dah terpublish...tapi shukk. ko sure ke akuuu???

Anonymous said...

utk shukkk...kalau ko tau sape aku, jgn bgtau kat mamat tu...mampuis aku..haaaa...haaa...haaaa...
aku tau ko ada history ngan KW tu...

Anonymous said...

kole...aku ni masih lg anony yg sokong ko laaa...bukan anony yg satu lagi tuu...si lazer berdarah tu...still merajuk lg kottt???

Anonymous said...

resmi angin biar pecah di anus jgn pecah dimulut..jgn risau aku save kat external memory hahaha..kelakar la ko ni.

harapan aku jgn plak lps ni ada anony baru..naya ko di kambing gurunkan nanti..

p/s: la musim panas mulut aku pecah2, a cup of coffe will do ya anony..

Anonymous said...

2 gelas kopi o dgn mee bandung semangkuk...boleh tapau lg..(mcm KW jgk ko ni...)close deal..

Anonymous said...

kiranya si anony laser berdarah tu still tak tau le sapa lagi yek

Anonymous said...

sianony laser berdarah tu aku sendri pun tak tau la...senyap jer dia..aku rasa shuk tau sape aku..ala...si anu tu...(bukan anu dalam botol)...

Anonymous said...

yg syoknye makan kat dewan makan tu bukan makanannya tapi aku suka makan ramai-ramai.....teringin lak nak makan kat dewan makan tu...jom skali kita reunion kat situ..bleh?

P/s: yg sedap pada aku cuma ayam goreng ngan ikan jaket....

Anonymous said...

ko je la pi adz oii.. tak nak aku aihh..