Saturday, February 20, 2010

ROCK

kome semua ingat tak satu masa dulu zaman sekolah muzik rock menjadi ikutan bebudak bainun.termasuk la aku.siap dengan pakaian pun ikut skali.(seluor ketat dan mata bercelak).masa tu kira gempak abih la dapat dressing macam tu.sapa yang tak rock masa tu kira koman la,kira mat bunga la....


lagi satu kat bilik ayor usah cerita la mesti lagu rock jer yang berkumandang.teman rasa budak pompuan pun lebih kurang jer kot terutama lagu yang tangkap leleh.ada jugak kekawan kita yang pandai main gitar dan alat muzik lain mesti tak lepas peluang pegi jamming kat bawah superkinta(camelian).kat bawah ni ada la gambo antara kumpulan rock yg popular masa tu.



siap ada keluar kasut sempena nama kumpulan ni-Aliph Search

kumpulan ni bebudak pompuan cukup minat.

haa.. ni pulak vokalisnya budak manjoi


yang ni budak bainun suka tiru cara diorang bergambo.(gambo dlm ayor nampak kepala jer)


tapi sekarang mungkin selera memasing dah berubah.mungkin dah beralih pada genre yang lebih sesuai dengan umor memasing.atau mungkin ada yang masih rock(rock sampai tua).macam anony dan nyu teman dengor sekarang dema dah layan dangdut jer.ha..ha..
sampai disini dulu.janji rock yeah..yeah


28 comments:

azimah said...

lagu-lagu rock lama ni masih sedap didengar...evergreen..tak macam lagu baru..melody kurang sedap...

p.s suka lagu Ella....

Anonymous said...

bila dengar lagu2 rock nie doi radio,
teringat korang semua

ijah said...

tangkap leleh jap la nyu...
bukan ape teringat masa tu ade kena tgkp sbb dengo lagu gersang tgh mlm kat aspuri le..saper yek
tp senikata itu adalah kenyataannya sekarang.

Md Irzan said...

Aku ingat lg...ada 2 group rockers kt sekolah. Aku masuk group koboi tp sayang gambar tu semua hilang masa simpan kt setor sebelah dorm A6 masa cuti

admin said...

mat jan aku rasa mat ku ada lagi gambo geng koboi ni.nanti aku tanya dia.

Anonymous said...

hee...hee..hee..dangdut?? hantu tol budak admin ni..dangdut dia kata kat kita nyu....aduh..memori daun pisang tu...aku takde la dangdut dangdut ni..tak minat aku aihhh...tapi dulu sekali memang nyu ada ajak aku pi mawar biru tu...aku je taknak..tapi takde aku pun nyu tetap pi...

rozal said...

lagu febret no 1 teman adalah Selamat Jalan Romeo lagu ramlah ram ... no 2. lagu Bulan Cinta yang versi Haida nyanyi no. 3 Memori Daun Pisang duet amelina ngan iwan tue.

... anony, aku telupa lagi la nak bayor kat engko tiket konset Inul hari tue.... kira burn tak leh ke? kan hari tue kita sama sama enjoy yuk.

admin said...

oiii tajuk post ni rock la bukan dangdut...apa la nyu!!!

Anonymous said...

NYU...terbaru aku ada gak dengor inul nak buat blk konsert dia kat johor yang batal itu hari...kalau nak..tiket aku boleh usahakan..kemungkinan bulan april ni...yek pun nak join..pergh...

(nyu..fyi..mawar biru kat jln ipoh tu dah pindah...tmpt baru nanti rizal bgtau...psl tket konsert tu...takpe ..aku belanja)

Anonymous said...

geng koboi??? tak penah aku dengor lak..geng rock kapak tu...pergh...karoake la mlm ni...nyu...amacam? jadik? tunggu tmpt biasa...lps maghrib...aku amik ko...

admin said...
This comment has been removed by a blog administrator.
oli said...

paling last teman pegi konsert rock tahun 2002, tengok XPDC kat funfair sri gombak... opss tahun 2006 tengok search kat stadium merdeka dengan brother oli kita.

rozal said...

alamak silap tertulih nama oli... sorry bang, kat atas tadi aku yg komen

real admin said...
This comment has been removed by a blog administrator.
akak csi said...

akak selalu layan lagu kat sinar fm..mmg feeling habih

rozal said...

caya lah akak csi, febret teman gak radio tue... baru le retro... banyak lagu rock meleleh. pagi-pagi dengor plak 3 dj merapu... gelak tak berenti. kih kih kih

Cik Jatt said...

teringt masa form two/ form three.. nyanyi lagu rock dgn dr. halimah.... he he... sekali dgn arwah

tu yg sampai skrg gi karaoke pun bole layan lagu rock... sib baik kekanda "merestui" he he

Anonymous said...

nyu...bila boleh repeat? lain kali jgn lambat mcm mlm tadi...

Anonymous said...

nyu...fyi..comfirm konsert inul kat jb on bln april ni...aku dah booking 3 ketul..jgn tak jadik la...#bapak bapak..ibu ibu...perghhh...goyang gerudi la kita nanti nyu...SUKSES SUKSES...

bro. hamdan said...

Anony ni;orang cerita pasal rock ekau sibuk dgn dangdut, memang ekau kaki dangdut...
Ada juga kawan aku yang jadi mat dangdut. Nanti boleh ikut aku pi Indon..real dangdut!

Apapun teman dah tak berapa nak layan menda gini.

Anonymous said...

Geng Koboi..... 9 Durjana. Tangkap gambor dlm kelas dgn geng Samad n Rostam pakai kasut pinjam. Baju steng seluar koyak2.

Anonymous said...

anony atas ni bukan "aku"...

rozal said...

rays, engko jgn percaya le fitnah-fitnah anony kat aku... pegi karoeke le, booking tiket dangdut le... fitnah semua tue.

malam tadi aku bejaga sampai kui 1 pagi kat rumah tangkap siput babi nak makan sayur bayam aku, tak caya engko telepon bini aku.

Anonymous said...

geng koboi(kerek dan rakan2 influence by gersang) dan geng mafia (rostam & geng ala-ala wings)..wakaka

Anonymous said...

bullah...ko bgtau aku lewat sangat..tapi takpe aku tengah usahakan jgk utk dptkan tiket ko tu...rays..ko percaya la ckp nyu tu...mana ada PENYU cari siput babi tgh mlm??? ada ke?? ada ker???
nyu...ko jgn tak jadik lakkkk...

anony ori said...

???

Anonymous said...

Bullah..dah ok..tiket dah dpt dah...jgn tak jadi plk

Glock said...

peminat dangdut yg aku tau perut buncit2 sampai kpla tali pinggang pun x nampak. Nyu.. mmm ada gaya dang dang dut. nyu sbb hang ada cerita pasal siput babi, aku nak tanya sbb apa siput babi jalan slow ha?