Monday, February 22, 2010

Halimah Jongang

..... ce kome fikir apa perasan kita bila ternampak anak-anak kita menyanyi atau cukup dengan bersiul lagu cerita halimah jongang dekat budak-budak yang Allah jadikan gigi deme jongang .... ce kome fikir lagi apa perasaan ibu bapa yang anak deme Allah jadikan giginya tak sempurna tue kena ejek dengan anak kita dengan lagu cerita halimah jongang.... ce kome fikir jugak perasaan mereka yang Allah jadikan gigi mereka jongang terutamanya kanak-kanak bila ada orang lain nyanyi atau cukup dengan bersiul lagu cerita halimah jongang tue depan-depan deme..... teman tak boleh fikir le..... jadi sensitip.

..... dulu budak-budak nakal mengejek macam tue aje, sekarang siap boleh nyanyi lagi lagu cerita halimah jongang tue. Walaupun tanpa niat, bila bersiul rentak lagu cerita tue pun dah cukup untuk mengejek.

..... teman sensitip betui la... hangin aku.

16 comments:

admin said...

yg kau layan citer tu buat apa nyu???

rozal said...

anak-anak aku yang tengok... bila balik rumah aku dengo deme nyanyi lagu crite tue.

bro. hamdan said...

Panggil mesra nyu, panggil manja penyu....rela ker??

admin said...

bro hamdan nak bermanja ngan hang tu nyu..apalagi layan la..

bulah said...

Very touching la nyu.. tapi aku sokong hang sbb kesian kat org yg dilahirkan mcm ni.. Jom kita turun demonstrasi lepas solat Jumaat di depan Astro.. Sape nak join? Anony?

azimah said...

sokong...tu dah mengajar anak-anak merpersendakan fizikal orang lain tu...

Cik Jatt said...

sedih kannn... itu la yg akak rasa masa zaman2 sekolah dulu bila ada yg mengutuk....

dh la mak ayah bukan org senang nak antar gi wat operation.... takpe2 akak tgh kumpul duit nak gi kat dr. azah... kot2 le "harga bole dirunding"...

bro. hamdan said...

cik jatt awak on line??

Cik Jatt said...

ye bro hamdan... kita ade ni

Anonymous said...

citer ni kat astro ke? ko lock la channel tu nyu...jgn bg anak2 tengok. bullah..jumaat ni aku takleh join demo ko sbb aku kena pi penang...nak berdemo kat sana...ko ajak abg rays tu...jumaat depan aku free...kita boleh panggil press skali..

bro. hamdan said...

aku on line anony. teman nak tengok astro. Teman suka tembak aje, lain kali dah tak buat onar... nak demo tak minat.

Anonymous said...

woitt bro rays...aku peduli apa ko on line ker..on air ker???

rozal said...

anony, jumaat nie pegi penang?jamak lagi... minggu lepas pun jamak gak... tak bleh 3 kali oooo tak sembahyang jumaat.

Anonymous said...

nyu...kan ke aku pi sana sbb ada demo lepas solat jumaat....apa la ko ni nyu...

Anonymous said...

selamat bercuti buat semua...sempena maulidur rasul ni..islah islah diri kita..InsyaAllah setiap kebaikan ada ganjaran dariNya..

Rostam said...

Eleh itu citer jer, jangan amek serius ler. Yg penting halimah tu baik woo.