Wednesday, January 7, 2009

PERISTIWA SEKITAR 1986

1. Central Market(CM) di Kuala Lumpur telah dibuka dengan rasminya.

2. Tun Ghafar Baba telah dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri mengantikan Tun Musa Hitam.

3. Reaktor nuklear di Chernobyl, USSR telah meletup sehingga menyebabkan pencemaran radioaktif terbesar yang pernah dicatat dalam sejarah manusia.

4. Pilihan raya Umum ke-6 dilangsungkan dengan kemenangan berpihak kepada parti Barisan Nasional.

5. Mike Tyson mememangi talipinggang kejuaraan dunia pertama beliau dengan mengalahkan Trevor Berbik.





6. Carazon Aquino menjadi pressiden wanita pertama di Filipina.


7. Allahyarham Sudirman B. Haji Arshad telah mengadakan konsert terbuka dan terbesar secara percuma di Chow Kid Road, Kuala Lumpur.

8. Peristiwa berdarah di Memali berlaku.

9. World Cup FIFA telah diadakan di Mexico dengan Argentina menjadi juara setelah mengalahkan Jerman Barat 3-2.


10.Visit Malaysia telah dilancarkan oleh Tun Dr. Mahathir secara rasmi dan memilih seekor penyu yang dinamakan PATA sebagai maskot.


11. Kaset Battle Of The Band telah dikeluarkan yang memuatkan kumpulan-kumpulan rock terhebat sepanjang zaman merangkumi Bloodshed, SYJ, Lefthanded, Whitesteel dan Ella and The Boy.






12. Mohd Fauzi Bin Mohd Noor dan Ahmad Fadzli Bin Zakaria dari Kg. Ara Payung, Batu Gajah serta Nor Azah Abdul Wahid dan Azhari bin Osman dari Kg. Telok Bakong, Bota Kanan telah mendaftar diri ke sebuah sekolah berasrama penuh di Kg. Tengku Hussain, Manjoi yang bernama Sekolah Menengah Manjoi.



p.s. : ok tak kole?









6 comments:

kole said...

yg penyu PATA tu yg paling best

Anonymous said...

cayalahhh..TAHNIAH.HARAP DITERUSKAN USAHA YG MURNI..SAYA SOKONG 100%..DR BELAKANG JE LAH...ainun

Anonymous said...

bab aku dan kole mendaftar tu jadi pelik. anyway...ok. aku tak ingat dah bila tarikh sebeno aku mendaftar..korang ingat ke?

Anonymous said...

aku still blur lagi.....yg aku tau.....BILA KITA NAK JUMPA???? Tak sabo rasenye.....nak tanye...ade ke sesape yg dok kat belah utara ni?

rozal said...

shuhaimi and matjan(irzan) dok kat sg petani. engko dok mane adz?

Anonymous said...

aku kat butterworth...ngajo kat kepala batas (kg pak lah tido)..kalo sg petani tu..tempat aku & famili melantak ayam Radix Fried Chicken (RFC). Jom le gi sg petani.... aku belanje kat RFC...the first and the only halal organic fried chicken restaurant. Rasa ok sgt....dan boleh le ganti KFC ...

p/s: Ha... kali ni aku bukan ngajak nyu sorang je tau... sesapa je le...