Tuesday, July 14, 2009

Tertinggi


.... ini adalah bangunan yang tertinggi di Ipoh. Sebuah flat yang diberi nama sebagai Kinta Height( ....org Ipoh kena perbetul teman kalau salah ok...). Sahabat-sahabat yang berasal dari Ipoh sememangnya dah familiar. Cuma teman nak memperingatkan bagi sahabat-sahabat yang bukan dari Ipoh dan rasa-rasa macam pernah menjadikan lalu tepi bangunan ini sebagai short cut untuk ke super kinta... maklumlah dulu-dulu kan kita semua berjalan kaki saja. Bagi sahabat-sahabat yang terlupa kedudukan bangunan nie.... teman rasa betul-betul sebelah sungai Kinta dan seingat teman bersetentangan di seberang sungai tue teman ada nampak macam sebuah panggung wayang rase-rasenye.... ntah ape ke namenye teman udah lupa... tapi bukan panggung Lido or Cathay.

10 comments:

kole said...

panggung tu dah tuko jadi church.lagi satu flat sri kinta ni penah jadi tempat favourite org bunuh diri.

Anonymous said...

hoooovvveeerrrr la nyu...tempat jatuh lagi dikenang inikan pula tempat ...(tempat ape ye?)

rozal said...

satu lagi... bukan ke depan flat tue ade kedai makan mamak rasenya yang depa panggil nasik ganja??? rasenya dulu pernah makan tapi takde le sedap sangat.

rozal said...

woii woii anony apa nie???

kole said...

aku lagi suka nasi ganja jalan yang kalsom.nyu marah skit kat anony tu,dia dah nak merepek tu

Anonymous said...

kat mana aku ade merapek lak??? betul la tu...panggung hoover tu dulu namanya. dia tulis dlm tulisan jawi itu jam..tu psl korang tau tau..aku ni kan ke penah skolah pondok..aku tau la nak baca..(dah pindah dah kot skrg ni)

kole said...

anony maknanya hang mmg selalu le tgk wayang kat situ yek.citer apa???

Anonymous said...

selalu tu tak le..tapi kat situ kan ke privacy sikit..aku tak ingat citer apa tapi kalau tak silap aku cerita cicik..tajuk tak ingat lak aku..bnyk dokumentari la...nyu pun ada itu jam..dia yg ajak aku..gitu..

Anonymous said...

bukan cicik...tapi CICAK...

rozal said...

hakha la anony... banyak dokumentari national geography punye, maklum le dulu-dulu takde astro... tv pun jarang boleh tengok.. kadang-kadang dia main jugak cerita jackie chan. dulu ade tengok cita police story 2 kat situ dengan matku rasenya.